Pages

Saya penulis

Assalamualaikum pembaca.Saya rasa saya tidak punya pembaca lagi.Hahaha *gelakmanis*.Siapa saya? Itu yang saya nak bagi tahu awak semua. 
   Sayalah Lilac Nisse .Seorang penulis yang baru dan masih fresh dibidang ini.Saya dapat banyak pertolongan daripada penulis-penulis novel yang lain.Ada yang dari Malaysia dan juga Singapore.Negara macam adik beradik ni.Lilac Nisse hanyalah nama pena saya.Nama sebenar saya tidak perlulah awak semua tahu.Saya lebih selesa dengan gelaran Lilac Nisse.Awak semua boleh panggil saya Lilac ataupun Nisse.Mana-mana yang awak semua suka terpulang saya tak halang.Nama Lilac Nisse ini tercipta apabila saya tengok nama pena penulis.Nisse tercipta kerana nama akhir saya iaitu nis.Nak lagi sedap saya buat Niss tapi kurang menarik maka tertambahlah E dalam Nisse.Saya bukanlah seorang yang bijak mahupun bodoh.Saya seorang yang kuat berangan.Sebelum saya menulis novel Kata Tak Terungkap saya dah terbayang-bayang kalau saya jadi seorang penulis yang sebenar.Siap kira komisyen yang dapat lagi.Saya bercadang untuk hantar karya saya di Jemari Seni sekiranya ia siap.Sekarang saya masih dalam proses menulis Bab 5.Hari ini saya tunjuk Bab 1 dan 2.Hari yang akan datang InsyaAllah saya masukkan Bab 3 dan 4.Saya hanya menyelit seketika untuk post ini yang satu.Jika saya lambat post untuk novel saya minta maaf mungkin saya sibuk atau saya belum siapkan bab tersebut.Saya seorang pelajar Tingkatan 2.Di sekolah mana?Tidak perlu tahu.Saya bukan seorang yang femes seperti Dato' Siti Nurhaliza.Saya hanya seorang makhluk Allah dimuka bumi ini.Saya hanya terkenal dengan sikap panas baran saya tetapi sekarang sikap itu semakin berkurangan.Tetapi saya ada juga kelemahan saya seorang yang cengeng.Saya kuat menangis hanya perkara yang sekecik zarah boleh membuatkan air mata saya keluar.
   Saya seorang kaki novel.Maksud saya peminat novel.Sekarang novel koleksi saya ada 15 buah.Saya cuba untuk meng-collect novel dari Jemari Seni.Novel karya Hlovate hanya tinggal 2/3 buah sahaja.Saya juga minat novel dari publisher yang lain etc. KakiNovel,KaryaSeni dan SR Publication.Buku yang telah berjaya menitiskan airmata saya yang mahal ini adalah novel =Andai Itu Takdirnya,Ros Biru Untuk Dia dan juga novel Tak Mungkin Kuhindar.Mungkin awak semua pernah dengar novel Andai Itu Takdirnya karya Siti Rosmizah.Saya baca novel tuh tapi bukan saya punya.Itu adalah hak milik adik saya.Ros Biru Untuk Dia karya Ijazati Habib.Seorang yang masih baru dalam bidang penulisan tapi berjaya membuatkan airmata saya gugur.Tak Mungkin Kuhindar karya Ana Sofiya.Saya tidak tahu tentang penulis ini harap maaf.Saya baca melalui blog dan sedang mencari novel ini dipasaran.Novel yang saya baca online tetapi dapat membuat airmata saya begitu senang gugur.
  Haha...Air mata saya begitu murah jika baca ketiga-tiga novel tersebut.Andai Itu Takdirnya telahpun saya khatam sebanyak tiga kali.Eh,eh sama macam saya khatam al-Quranlah.Oppss.saya bukannya mahu riak ataupun takbur atau menunjuk-nunnjuk tetapi saya hanya memberitahu.Walaupun saya sudah khatam al-Quran tiga kali tetapi saya masih tidak fasih membaca.Saya tidak pandai bertaranum.Maka janganlah awak semua kutuk saya.Saya boleh makan hati tahu tak.Sedih saya.
Saya rasa sudah banyak saya berceloteh.Maka saya ingin undurkan diri terlebih dahulu.
Harap awak semua baca e-novel saya dari Bab 1 hinggalah seterusnya InsyaAllah.Kalau terlambat post awak semua tahu kan!Alhamdulillah saya dapat menyiapkan 4 bab dan sedang menulis bab 5.Doakan saya berjaya dibidang penulisan ini dan juga dalam pelajaran di sekolah PMR tahun hadapan dan juga SPM pada tahu 2015 InsyaAllah jika saya masih berpeluang untuk hidup.Aminn.

Assalamualaikum.
Love,Lilac Nisse. <3

2 comments:

  1. Saya nak tahulah siapa yang minat baca novel ni boleh comment dekat setiap bab jika awak suka bab tersebut.Assalamualaikum

    ReplyDelete
  2. assalamualaiku... nak comment sikit..
    format dia cam tak ngam je..
    kalau adik boleh perbaiki.. dialog tu kena asingkan... barulah lebih menonjol dah mudah orang baca.. macam adik baca novel org lain... tgk cara diorang susun paragraph...
    keep forward...

    ReplyDelete